ترک اعتیاد در خانه
نوشته شده توسط : spudgene

ترک اعتیاد در خانه

در ابتدا باید گفت ترک اعتیاد و استفاده از دارو و خطرات احتمالی آن نباید خودسرانه باشد و بهترین روش ترک اعتیاد ، مراجعه به پزشک یا کمپ ترک اعتیاد و دوری از محیط زندگی فعلی است تا درمان تحت نظر پزشک و روانشناسان با تجربه در یک محیط مشارکتی انجام گیرد.

برای ترک اعتیاد در خانه روش های گوناگونی وجود دارد که دارای مزیت ها و معایبی هستند که در این مطلب هم مزایا و هم معایب آن را بیان می کنیم.

اما بسیاری از مردم به دلایلی چون راحتی در منزل ،مشغله کاری ، ترس از رسوایی ، مسائل مادی و .. تمایل ندارند به کمپ  مراجعه نمایند.

مهمترین نکته ترک اعتیاد در خانه این است که باید حتما تحت نظر پزشک و یا متخصص، ترک انجام گردد در غیر اینصورت هم می تواند خطرناک  وهم اینکه بازگشت پذیر باشد.

اعتیاد دارای دو جنبه جسمی و روحی است.

درمان جسمی بدون ریشه یابی عوامل پیدایش و بدون درمان روحی روانی ، سودی ندارد و فرد مجدد به دلیل وجود انگیزه های روانی مجدد به مخدر پناه می برد.

ترک اعتیاد در خانه ، بدون مشاور و بدون روانشناس و مددیار معمولا برگشت پذیر است.

روش های ترک اعتیاد در خانه

روش اول ، ترک ناگهانی مخدر است . در این روش فرد به یکباره مصرف مخدر را قطع می نماید که می تواند خطرناک نیز باشد .

ترک ناگهانی در منزل و بدون مشورت پزشک ترک اعتیاد برای افرادی با مصرف زیاد و افرادی که بیماری های دیگری نیز دارند می تواند عوارض خطرناکی مانند تشنج، سکته، حمله قلبی و.. همراه داشته باشد. در صورتی که با کمک و راهنمایی پزشک و مشاور می توان این علائم را کنترل کرد و از عوارض خطرناک آن تا حد زیادی جلوگیری نمود.

روش سنتی و تدریجی

در این روش فرد سعی می کند مصرف خود را به تدریج کاهش داده و به صفر برساند. این روش بهتر از روش ناگهانی است اما باز احتمال بازگشت به مصرف در آن وجود دارد. این روش عوارض کمتری دارد و اگر تحت نظر روانشناس انجام شود با بکاربردن روش های روان درمانی احتمال بازگشت نیز کاهش می یابد.

ترک تریاک با استفاده از دارو در منزل

برای ترک اعتیاد در منزل می توان از داروهای ترک اعتیاد استفاده نمود. ترک تریاک با متادون یکی از این روشهاست. این کار حتما باید با تجویز و نظر پزشک متخصص انجام شود. در غیر این صورت نه تنها موثر نیست بلکه اعتیاد به داروهای ترک را نیز به دنبال دارد. متادون و B2 از جمله داروهایی هستند که برای ترک تریاک مصرف می شوند.

متادون سبب بهبود وضعیت عمومی بیمار و کاهش علائم روانی ناشی از ترک می‌شود. اما چنانچه به صورت خودسرانه و بدون تجویز و تعیین میزان مصرف مورد استفاده قرار گیرد باعث وابستگی و اعتیاد می شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: